HIIT by Heldemeel

TREENER MARLEN HELDEMEEL

MIS ON HIIT TREENING?

Tõenäoliselt oled sa sõna HIIT vähemalt korra kuulnud kui sa just koopas pole elanud. HIIT (lühend tuleb inglise keelest: high-intensity interval training) koosneb lühikestest, peaaegu suutlikuseni viidud spurtidest ja neile järgevast puhkepausist või rahulikumast liikumisest intervallina. Tegelikult on võimalik teha intervalltreeningut ilma, et see oleks HIIT, näiteks lihtsalt jooksed keskmise tempoga ja kõnnid kordamööda. Aga mis on siis on ikka HIIT?

MIS JUHTUB HIIT TREENINGU AJAL SINU KEHAS

Sinu lihased vajavad trenni ajal energiat. Esmane lihastöö väline energiaallikas on hapnik. Kui trenn on vastupidavuse tüüpi, nagu näiteks pikamaa jooksmine või kepikõnd siis lihased saavadki hakkama peamiselt hapniku abiga. Tempo ja koormuse tõusmisel väga suureks ei suuda su keha anda lihastele piisavalt hapniku. Siis lülitub sisse anaeroobne toimemehanism ja lihased hakkavad lisaks hapnikule energiatootmiseks kasutama organismi varutud glükoosi. Seda hetke kui lülitub sisse lihaste suurenenud glükoosi tarbimine nimetatakse anaeroobseks läveks.

Glükoos annab lihastele tohutu lisajõu kuid see kestab kahjuks lühikest aega. Siit tulebki mängu HIIT, kasutades ära glükoosi varude taastumist puhkuste ajal töötatakse pidevas võimete maksimumis. Iga trenni korraga paraneb sinu anaeroobne lävi – su keha jaksab ka juba suurel koormusel töötada hapniku peal, ilma et väsiks. Kõrge intensiivsusega trenni tehes vajab keha rohkem hapnikku (või puhkust), mis tähendab, et metabolism töötab kõrgemal tasemel. Keha põletab peale treeningu lõppu intensiivselt kaloreid edasi, kuna peab kadunud energia lihastesse tagasi viima.

HIIT TREENING KASULIKKUS

• Enesetunde plahvatuslik tõus!
• Paraneb maksimaalne hapnikutarbimine (jaksad rohkem ja kauem!)
• Langeb vererõhk ja pulsisagedus
• Suurim kaloripõletaja aja suhtes. Teed lühikest aega, põletad palju.
• Parim trennijärgne kalorikulu (trenn on juba läbi aga põletad kaloreid edasi!)
• Suurim rasvapõletus ülekaalulisuse puhul
• Lihaskasv (mida ei juhtu pikamaajooksul!)
• Veresuhkru langus

MARLENI TRENN ON SÜNDMUS

Võta Marleni trenne kui trennipidu keset nädalat. “On suur nauding nalja, naeru ja väikeste “näpistamistega” motiveerida osalisi endast maksimumi andma” kinnitab treener Marlen Heldemeel.

E, T 19.00 / N 19.30. TUNNI PIKKUS 1h-1.10h

TAGASI ALGUSESSE